Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.
411 University St, Seattle, USA
engitech@oceanthemes.net
+1 -800-456-478-23
Den første standard side, du finder i Kasse, er ekspeditionssiden. Ekspeditionssiden bruges, til at håndtere salg direkte fra din kasse i din fysiske butik. Dette kræver desuden, at du har opsat en agent, der forbinder Sapera med elektroniske apparater, såsom printere og kasseskuffer mm.
I ekspeditionssiden kan du blandt andet parkere eller reservere et salg. Så bliver salget gemt i start ekspeditionssiden. Du kan ligeledes søge på det ønskede produkter i søgefeltet eller scanne produktets stregkode med en scanner.
Sapera, bliver skrædersyet til netop din foretning. Det vil sige, at ekspeditionssiden, kan se lidt forskellig ud alt efter, hvilken branche din butik befinder sig i. Ekspeditionssiden indeholder nogle funktioner og knapper, som går igen for de fleste brugere. Disse funktioner og knapper er beskrevet nedenfor.
Ekspeditionslayoutet vil typisk se således ud i Sapera:
I nedre halvdel af ekspeditionssiden, ser vi kasseknapperne. Dette kasselayout, kan desuden ændres og tilpasses på siden Kasselayout.
På ovenstående kasselayout, ser vi blandt andet, at kasseknapperne indebærer funktioner som, vælg ekspedient og betalingsmetode.
Ved tryk på den gule knap [Vælg ekspedient] åbnes et nyt vindue. Det er vigtigt, at du har valgt en gyldig agent aktiveret, for at dette vindue kan åbnes. På det nye vindue, ser du ekspeditionsoversigten, på siden, Ny ekspedition, hvor du blandt andet frit kan vælge imellem din foretnings ansatte, som du ønsker skal foretage salg.
Her ser du også en oversigt over dine parkeret og reserveret salg.
Afhængigt af hvor mange ansatte din virksomhed har, kan du frit vælge mellem ledige ekspedienter. For at foretage ekspeditionen på den ønskede bruger, kan du enten klikke på navnet eller foretage en søgning på den ønskede ekspedient. Ved klik på eksempelvis Caspar brugeren, vil salg nu blive foretaget af Caspar og der vil stå ekspediret af Caspar på udskrevne kvitteringer.
Nedenunder valg af kasse ekspedient, kan ovenstående tabel ses. I denne tabel, vil der blive vist salg, der er markeret som eksempelvis parkeret eller reserveret.
Der vil desuden, stå en række relevante informationer, som hvem der har foretaget salget, hvornår, hvilken tilstand salg er i mm.
Nedenfor ses en oversigt over, hvad de forskellige kolonner betyder:
Hvilken dato og tidspunkt er salget blevet foretaget?
Hvert salg har et individuelt salgsnummer i Sapera. Salgsnummeret, kan ses i denne kolonne.
Hvilket produkt eller ydelse er blevet solgt?
Hvilken tilstand har salget?
Der findes en række forskellige tilstande, et salg kan have.
En kladde er en slags skitse over et ønsket fremtidigt salg.
(XXXX)
På hvilken organasitorisk enhed er salget blevet foretaget på?
(XXXX)
Hvem har foretaget ekspeditionen?
Note til salget (Bliver udskrevet på faktura)
Note til salget. (Intern note)
Salgets totale beløb.
(XXXX)
(XXXX)
Nedenfor ses et standar kasse-layout i Sapera.
Som tidligere beskrevet kan disse kanppe, ændres og tilpasses til netop din foretnings behov. Desuden kan layoutet ændres til, at være forskelligt pr. bruger og pr. organsatorisk enhed.
I venstre side, ser vi en række toolbuttons, der kan være nyttige i et igangværende salg. Du kan blandt andet ved [Find kunde], finde en bestemt kunde, du ønsker at foretage et salg på.